haberler & gelişmeler

Platin Dergisi ve IPSOS Araştırma Şirketi tarafından gerçekleştirilen “Türkiye’nin En Global 100 Şirketi” araştırması sonuçlandı.

Bilanço verileri, katma değerli üretim verileri, yaygınlık ve bilinirlik kriterlerine göre belirlenen ilk 100 şirket arasına IATI de girdi.

54 ülkede 30 bine yakın acente tarafından kullanılan ve günde 20 bine yakın seyahat işlemi gerçekleştiren IATI, Türkiye’de ve yakın coğrafyalarda kullanılan en yaygın seyahat platformu konumunda.

Dereceye giren şirketler, Türk Telekom ana sponsorluğunda, Deik ve Türkiye Cumhuriyeti Başbakanlık Yatırım Destek Ve Tanıtım Ajansı’nın katkılarıyla 24 Şubat Cuma günü Four Seasons İstanbul’da gerçekleşen törenle ödüllendirildi.

Gecede Platin Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Oya Yalıman yaptığı konuşmada Platin Global 100 listesi ile amaçlarının Türkiye’nin ihracat ve yurtdışı tanıtım şampiyonlarına hak ettiği değeri vermek, örnek uygulamalarının ve üstün başarılarının Türk iş dünyasına rol model olmasını sağlamak ve farklı platformlarda markalarımızın gelişimini desteklemek olduğunu söyledi. Ayrıca "Global dünyada faaliyet göstermeye cesaret etmiş her şirket bir ticari müessese olduğu kadar, aynı zamanda bizim için milli bir zenginlik ve milli bir duruştur. ”dedi Yeni Türkiye’nin ve Yeni Ekonomi’nin Ödül Töreni olarak konumlandırılan Platin Global 100 Ödülleri Türkiye ekonomisinin gücünün bir göstergesi olacağının da altını çizdi.

Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı (TİM) Mehmet Büyükekşi de Platin Global 100 ödülleri gecesine teşrif ederek bu önemli gecede konuşma yaptı. Büyükekşi “2023 hedeflerine yürüdüğümüz şu günlerde, Sizler oldukça kritik öneme sahipsiniz . Başarılarınızı yakından takip ediyoruz. Gerek gerçekleştirdiğiniz ihracatla gerekse de güçlü duruşunuzla göğsümüzü kabartıyorsunuz.

Ve biliyoruz ki;

“Marifet İltifata Tabidir İltifatsız Marifet Zayidir” diyerek ödül alan tüm şirketleri tebrik etti.


iati build image
platin100 image

Capital Dergisi tarafıdan her yıl düzenlenen “Türkiye’nin En Büyük 500 Şirketi” araştırması sonuçlandı.

Araştırmaya göre %59 büyüme hızı yakalayan IATI, Antalya’nın en hızlı büyüyen şirketi oldu.

Geçen sene sıralamada 359. uncu olan IATI, bu sene 124 basamak birden atlayarak 235. inci sıraya yükseldi.

Bu performans ile IATI aynı zamanda Türkiye’de cirosunu en fazla arttıran 22. inci şirket oldu.

900 milyonu aşan cirosu ile IATI, Ticaret ve Hizmet kategorisinde ise 7. sıraya yükseldi


Capital 500 Araştırmasına göre Antalya’nın en büyük şirketleri ve büyüme oranları aşağıdaki gibi sıralandı:

Şirket Adı Büyüme Oranı
1- IATI Turizm %59
2- Galeri Kristal %26
3- Corendon Havayolları %13
4- AGT Ağaç Sanayi %42
5. Adopen Plastik %19

Her yıl açıklanan ve Türkiye’nin en büyük 500 şirketinin yer aldığı Fortune 500 listesinde IATI bu sene 83 basamak birden yükselerek 184. sıraya yükseldi. IATI bir sene önceki sıralamada 267. sıradaydı.

907 milyon TL ciroya ulaşan IATI, gelirlerini bir önceki seneye göre %59 arttırarak performansını da en fazla arttıran şirketlerden birisi oldu.

2012 yılında kurulan IATI, seyahat sektörü kategorisinde de 7. sırada yer alarak bu sektörün en hızlı büyüyen şirketi haline geldi.

Antalya ili sıralamasında da 2. sıraya yükselen IATI, il bazında da performansını en fazla arttıran şirket oldu.

Şirket Adı Geçen Seneki Sıralaması Bu seneki sıralaması
1- Güneş Ekpress Havacılık A.Ş. (Sunexpress) Geçen Seneki Sıralaması: 40 Bu seneki sıralaması: 40
2- IATI Turizm Ticaret A.Ş. Geçen Seneki Sıralaması: 267 Bu seneki sıralaması: 184
3- Galeri Kristal Turizm İnşaat Pazarlama ve Tic. A.Ş Geçen Seneki Sıralaması: 248 Bu seneki sıralaması: 211
4- Turistik Hava Taşımacılık A.Ş. (Corendon) Geçen Seneki Sıralaması: 247 Bu seneki sıralaması: 231
5- AGT Agaç Sanayi ve Ticaret A.Ş. Geçen Seneki Sıralaması: 371 Bu seneki sıralaması: 291
6- Adopen Plastik ve İnşaat Sanayi A.Ş. Geçen Seneki Sıralaması: 321 Bu seneki sıralaması: 295
bulten image

Türkiye, Ortadoğu, Avrupa ve BDT ülkelerinde en yaygın kullanılan online seyahat platformu olan IATI, İran’da düzenlediği organizasyonla acenteleriyle bir araya geldi.

1000’i aşkın kişinin katıldığı toplantıya İran’ın en önemli acenteleri, tüm büyük havayollarının temsilcileri, Travelport ve Amadeus bölge yetkilileri ile İranlı bürokratlar katıldı.

Toplantıda başarılı IATI acenteleri ödüllendirilirken, 2016 yılı ile de ilgili stratejik değerlendirmeler yapıldı. Acenteler aynı zamanda siber saldırılara karşı da bilgilendirildi.

Toplantı ünlü İranlı sanatçı Ali Zand Vakil’in verdiği konserle sona erdi.

2012 yılında İran’da hizmet vermeye başlayan IATI, 1500’e yakın acentesi ile ülkedeki en etkin online seyahat platformu konumunda bulunuyor. İran’ın en önemli havayollarından olan Mahan Airlines ile yakın işbirliği içinde olan IATI, 2016 yılında iran’ın diğer önemli havayolları Aseman Airlines ve Iran Air ile de işbirliğine gidecek.

İran’a uygulanan ticari ambargonun geçen hafta sona ermesinden itibaren bölgedeki seyahat ve turizm faaliyetlerinde de önemli bir artış bekleniyor. Beklenen bu artışı karşılamak amacıyla İran’ın Airbus ile 114 yeni yolcu uçağı kapsayan 10 milyar USD’ lık bir anlaşmaya imza attığı bildiriliyor. Yetkililer talep ile bağlantılı olarak yeni uçak sayısının 400’e kadar çıkacağını ifade ediyorlar.

İran’da turizm ve seyahat sektöründe yaşanacak bu artışın Türkiye turizmine de olumlu katkıda bulunması bekleniyor.

IATI İran Ülke Temsilcisi Mehdi Najafi, yaşanacak bu gelişme ile 2016 yılında IATI seyahat platformunu kullanarak seyahat edecek turistlerin sayısında 10 kat bir artış beklediklerini belirtiyor.

İlki geçen yıl gerçekleştirilen toplantı da büyük ilgi görmüş, İran hükümeti turizm temsilcileri, Amadeus ve Galileo ülke yöneticileri, Türk Hava Yolları, Mahan Hava Yolları, İran Air, Qatar Hava Yolları, Etihad Hava Yolları, Aseman ve ATA temsilcileri, Tahran, Tebriz, İsfahan ve Mashad gibi İran'ın tüm önemli şehirlerinden 350 seyahat acentesini temsilen 1500 acente çalışanı toplantıya katılmıştı.

image 1 image 2 image 3 iamge 4 image 5

Türkiye’nin lider online seyahat platformu IATI ve dünyanın en önemli global dağıtım sistemlerinden olan Travelport(NYSE:TVPT) arasındaki işbirliği artarak devam ediyor.

Seyahat sektörünün iki önemli şirketi, IATI Yönetim Kurulu Başkanı Levent Aydın, Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Bülent Aydın, Global İş Geliştirme Direktörü Burak Akpınar, Aerobilet Rusya ve BDT İş Geliştirme Direktörü Joseph Andryk ve Travelport Türkiye Temsilci Şirket Yönetim Kurulu Üyeleri Azam Sultan ve Ali Naqi Taqi’nin katıldığı törende, bugün (14.12.2015 ) yeni bir anlaşmaya imza attılar.

İmzalanan bu anlaşma ile iki firmanın ürün ve teknoloji alanındaki işbirliklerinin kapsamı daha da genişliyor.

IATI ve Travelport bu yılın Mayıs ayında 47 ülkeyi içeren işbirliği anlaşmasına da imza atmışlardı.

Yeni anlaşmayla işbirliği kapsamındaki ülkelerin sayısı 51’e çıkarken, gerçekleştirilen yeni entegrasyon ile de IATI portfolyosunda bulunan Türkiye otelleri, Priceline - Booking.com, Expedia’nın ardından dünyanın en büyük dördüncü otel ürünü tedarikçisi olan ve 170 ülkede 67 binden fazla acente tarafından kullanılan Travelport dağıtım sisteminde yer alacak.

Global Seyahat sektörüne dağıtım ve e-ticaret sistemleri sunan Travelport, 170 ülkede 3500'den fazla çalışanı ve yıllık 2 milyar USD'yi aşan cirosuyla sektörün en önemli oyuncuları arasında yer alıyor. Travelport’un 2014 yılındaki seyahat işlemleri hacmi 90 milyar dolar olarak gerçekleşmişti.

Türkiye, Avrupa, Rusya, BDT ülkeleri ve Ortadoğu başta olmak üzere 51 ülkede en yaygın kullanılan Online Seyahat Platformu olan IATI, Acente sistemi, Aerobilet ve HWEB markaları ile seyahat sektöründe hizmet veriyor.

Günde 20 binden fazla seyahat işlemi gerçekleştiren IATI aynı zamanda 65 havayolunun en fazla satış yapan acentesi ünvanını elinde bulunduruyor. IATI yakaladığı bu performansla Türkiye’de en fazla yurtdışı uçak bileti satışı yapan seyahat platformu konumunda bulunuyor.

Aerobilet markası ile B2C sektöründe faaliyet gösteren IATI, online ve mobil kanallarda son kullanıcıya verdiği seyahat hizmetleriyle de dikkatleri çekiyor.

IATI’nin konaklama sektöründeki markası HWEB, otellere kendi web siteleri üzerinden online satış yapma imkanı sağlarken, otellerin online satış kanallarındaki varlığının artması için de teknik ve stratejik destek sağlıyor. Yeni yıla teknolojik yeniliklerle giren HWEB, 2016 yılında 1 milyon rezervasyon hedefliyor.

Ülkemizin ve Antalya’nın tanıtımına da önemli katkılar sağlayan IATI, dünyaca ünlü futbolcu Samuel Eto’o nun Antalyaspor’a transferine sponsor olarak dikkatleri çekmişti.

Kurulduğu ilk yıllardan itibaren Fortune 500 Türkiye firması olan IATI, aynı zamanda en hızlı büyüyen turizm şirketi ünvanını da elinde bulunduruyor.

2016 yılında aktif olduğu ülke sayısını 70’e çıkarmayı hedefleyen IATI, yıl sonu ciro hedefini ise 2,5 - 3 milyar TL olarak belirledi.

travelport 1 travelport 2

IATI, spor`a katkılarıyla da gündemde: Dünyaca ünlü futbolcu Samuel Eto'o IATI'nin katkılarıyla Antalyaspor'a imza attı.

7 Temmuz Salı Günü Akdeniz Üniversitesi'nde düzenlenen imza törenine 1000'den fazla Antalyasporlu taraftar katıldı.

Törende konuşan Antalyaspor Asbaşkanı ve IATI CEO'su ünlü turizmci Levent Aydın: "Samuel Eto'o yaşayan bir efsanedir. Afrika kıtasının gelmiş geçmiş en çok gol atan futbolcusudur. Antalyaspor filmi yeni başlıyor, çok aksiyonlu, gişe rekorları kıracak. Stadımız 33 bin kişilik. Kiminizin parasına, kiminizin duasına, kiminizin de giriş biletinize ihtiyacımız var. Hayırlı uğurlu olsun" dedi.

Süperlige yeniden yükselen Antalyasporun en önemli sponsorlarından olan IATI, Samuel Eto'o transferine de sponsor olmuştu. Antalyaspor forma sponsoru da bu sene yine IATI olacak.

Törende konuşan Samuel Eto'o "Beni geldiğim ilk günden itibaren iyi karşılayan Antalyaspor’un değerli taraftarına teşekkür ediyorum. Antalyaspor olarak takım arkadaşlarım, hocalarım ve başkanlarına sesleniyorum. Küçük ama çok güzel bir tarih yazacağız. Hep birlikte çok güzel başarılara imza atacağız" diye konuştu.

Antalyaspor’un yeni sezona 33 bin kişilik statta başlayacağını anlatan Antalyaspor başkanı Gültekin Gencer de "Yeni statta Antalyaspor’un Türkiye’de seyirci ortalamasının üzerinde olacağının göstergesi sizlersiniz. Kurmakta olduğumuz süper Antalyaspor takımına Eto’o’yu dahil ettik, önümüzdeki günlerde yeni yıldızlar dahil edeceğiz" dedi.

eto 1 eto 2 eto 3 eto 4 eto 5

IATI ve global dağıtım sistemi Travelport - Galileo, uzun vadeli stratejik iş birliği anlaşması imzaladı. Bu imza ile Galileo sistem ve ürünleri, IATI seyahat platformu üzerinde daha yaygın olarak kullanılacak. Partnerler aynı zamanda seyahat sektörü AR-GE çalışmalarında işbirliği yapacak.

IATI Yönetim Kurulu Başkanı Levent Aydın, Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Bülent Aydın, Global İş Geliştirme Direktörü Burak Akpınar, Aerobilet Rusya ve BDT İş Geliştirme Direktörü Joseph Andryk, Travelport Ortadoğu ve Güney Asya Başkanı Rabih Saab, Körfez Ülkeleri, Akdeniz, Türkiye Bölgesel Ticari Direktörü Jennifer D'Souza, Akdeniz ve Türkiye İş Geliştirme Müdürü Loretta Bouchedid ve Travelport Türkiye Genel Müdürü İbrahim Köymen'in hazır bulunduğu toplantıda Beyrut'ta imzalanan anlaşma, önümüzdeki günlerde Travelport'un Yönetim Merkezi Atlanta, Georgia'da da üst düzey yöneticiler tarafından kutlanacak.

galileo 1

Bu anlaşma ile Pakistan, Katar, Umman, Kuveyt, Bahreyn ve Afganistan olmak üzere 6 yeni ülke de IATI ve Travelport Global İşbirliği Anlaşmasına katılmış oldu. IATI, 2014 yılında Travelport ile 41 ülkeyi içeren Global Satış Anlaşmasına imza atarak Travelport ile global işbirliği anlaşması imzalayan ilk online Türk firması olmuştu.

Konu ile görüşlerini aktaran IATI Yönetim Kurulu Başkanı Levent Aydın, "Global bir dünya için global çözümler" hedefiyle çıktıkları yolda çok önemli mesafeler kat ettiklerini, global partnerler, verimli işbirliği ve AR-GE çalışmaları ile IATI'nin dünyanın en büyük bütünleşik online seyahat sistemlerinden birisi haline geldiğini ifade etti. IATI'nin oluşturduğu online seyahat platformu sayesinde acente ve tedarikçilerin birbirlerine daha yakın hale geldiklerini belirten Aydın, acentelerin ve kullanıcıların başka bir sisteme ihtiyaç duymadan tüm seyahat ürünlerini bu platformda bulabildiklerini ifade etti. Travelport ile süregelen işbirliklerini bu uzun vadeli anlaşma ile bir üst noktaya taşıdıklarını ifade eden Aydın, anlaşmanın global vizyonları için önemli bir temel taşı olduğunu söyledi.

IATI üst düzey yönetimi ayrıca yakın doğunun önemli turizm teknolojisi yatırımcılarından Azam Sultan'ın sahibi olduğu TravelTech firması ile de olası yatırım projeleri hakkında görüştü. Global Seyahat sektörüne dağıtım ve e-ticaret sistemleri sunan Travelport, 170 ülkede 3500'den fazla çalışanı ve yıllık 2 milyar USD'yi aşan cirosuyla sektörün en önemli oyuncularından birisi. Travelport, ürün dağıtım sistemileri Galileo ve Worldspan markaları ve havayollarına sundukları IT çözümleri ile biliniyor. Travelport aynı zamanda global ödeme sistemleri firması eNett'in çoğunluk hissesini de elinde bulunduruyor.

Türkiye, Avrupa, Rusya, BDT ülkeleri ve Ortadoğu başta olmak üzere 40'dan fazla ülkede en yaygın kullanılan Online Seyahat Platformu olan IATI, Acente sistemi, Aerobilet ve HWEB markaları ile seyahat sektöründe hizmet veriyor. Kurulduğu ilk yıllardan itibaren Fortune 500 Türkiye firması olan IATI, aynı zamanda en hızlı büyüyen turizm şirketi ünvanını da elinde bulunduruyor. IATI'nin 2015 yılı cirosunun 1,5 milyar TL'ye ulaşması bekleniyor.

Dünyanın en önemli seyahat platformu Tripadvisor’un Akdeniz Bölge Müdürü Gianluca Laterza IATI’nin organize ettiği seminer ile Antalya’daki otellerle buluştu.

trips 1

Antalya bölgesindeki otellerin Tripadvisor platformunda çok yoğun bir ilgi gördüğünü belirten Laterza bu ilginin İtalya’dan bile fazla olduğunu sözlerine ekledi.

Tripadvisor platformunu ayda 340 milyondan fazla kişinin ziyaret ettiğini açıklayan Laterza, otellerin bu trafikten faydalanmaları için tek yapmaları gerekenin platformda görünürlüklerini arttırmak olduğunu söyledi.

Platform üzerindeki otellerin bu trafiği rezervasyona çevirmeleri için gerekli araçları ürettiklerini kaydeden Laterza, Antalya bölgesinde bu araçları kullanan otellerin çok büyük başarılar elde ettiğini açıkladı. Antalya bölgesindeki tipik bir resort otelin Tripadvisor üzerinden yılda 1,5 milyona yakın ziyaretçi aldığını belirten Laterza, bu trafik sayesinde tek bir otelin kendi web sitesi üzerinden oluşturduğu satış cirosunun da 700 bin Euro’ya yaklaştığını ifade etti.

trips 2

Tripadvisor’un Business Listing ürünü ile oteller kendi web sitelerine doğrudan trafik sağlayabiliyor ve bu trafiği satışa dönüştürerek bağımsız bir satış kanalı oluşturuyor. Business Listing ürününü kullanan oteller, oluşturdukları kampanyalar ile arama sonuçlarında daha üst sırada çıkarak Tripadvisor sitesinde daha fazla görünürlük kazanıp, daha fazla trafik çekebiliyorlar.

Seyahat edenlerin otelin kendi web sitesinden satın almayı diğer yöntemlere göre daha çok tercih ettiğini de anlatan Laterza, bu aşamada doğru planlanmış bir web sitesinin ve kusursuz satın alma sürecinin çok önemli olduğunun da altını çizdi.

Kendi web sitesi üzerinden müşterilerine doğrudan satış yapan otellerin diğer satış kanallarına ödedikleri komisyon bedellerinden kurtulup kar marjlarını arttırdığını, her gün güçlerini arttıran online seyahat acentelerine karşı daha güçlü hale geldiğini, müşterileri ile doğrudan iletişime geçerek marka değerlerini de yükselttiklerini söyledi.

IATI ile çok önemli bir işbirliği başlattıklarını belirten Laterza, Business Listing ürününü IATI’den tedarik edecek otellerin çok ciddi indirimler alacağını, barter imkanından faydalanacağını, Tripadvisor’un diğer ürünlerinden de çok avantajlı fiyatlarla yararlanabileceğini sözlerine ekledi.